Книга Притчей (IX, 1-11)
1 Премудрость созда себе дом и утверди столпов седмь:
2 закла своя жертвенная, и раствори в чаши своей вино, и уготова свою трапезу:
3 посла своя рабы, созывающи с высоким проповеданием на чашу, глаголющи:
4 иже есть безумен, да уклонится ко мне.
5 И требующым ума рече: приидите, ядите мой хлеб и пийте вино, еже растворих вам:
6 оставите безумие и живи будете, да во веки воцаритеся: и взыщите разума, да поживете и исправите разум в ведении.
7 Наказуяй злыя приимет себе безчестие, обличаяй же нечестиваго порочна сотворит себе (обличения бо нечестивому раны ему).
8 Не обличай злых, да не возненавидят тебе: обличай премудра, и возлюбит тя.
9 Даждь премудрому вину, и премудрейший будет: сказуй праведному, и приложит приимати.
10 Начало премудрости страх Господень, и совет святых разум: разумети бо закон, помысла есть благаго.
11 Сим бо образом многое поживеши время, и приложатся тебе лета живота твоего.
Отцы и учители Церкви не без основания усматривали под предвечной и миротворящей Премудростью ипостасную Премудрость, Второе Лицо Пресвятой Троицы, Сына Божия, сближая понятие о Ней с понятием о Слове Божием, Которое, по учению Апостола и Евангелиста Иоанна Богослова, изначала было у Бога, само было Бог, через Которое «все произошло, и без Которого не начало быть ничто, что произошло» (Ин. I,1–3, ср. Евр. I,2; Апок. III,14).
Отдел Притч 9.1–11 читается в храмах в качестве паремии на Богородичные праздники, поскольку здесь предызображается Ипостасная Премудрость не в предвечном бытии Своем, а в состоянии воплощения; мысль же о воплощении Сына Божия неотделима от мысли о Богоматери, послужившей орудием воплощения Сына Божия.
Войдите или